اقتصاد

تایلند تولیدکننده خودروهای هیبریدی می‌شود

تایلند تولیدکننده خودروهای هیبریدی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا، تایلند معافیت‌های مالیاتی جدیدی برای جذب سرمایه‌گذاری خودرو‌های هیبریدی در نظر گرفته است که با هدف تقویت تلاش تایلند برای تبدیل‌شدن به قطب خودرو‌های برقی است.

هیئت سرمایه‌گذاری تایلند اظهار کرد که مرکز منطقه‌ای خودروسازی تایلند مشوق‌های سرمایه‌گذاری را برای تولیدکنندگان خودرو‌های هیبریدی معرفی می‌کند و مالیات غیر مستقیم برای خودرو‌های هیبریدی از سال ۲۰۲۸ تا ۲۰۳۲ کاهش می‌یابد. تایلند برای چندین دهه مرکز منطقه‌ای تولید خودرو و پایگاه صادراتی برای برخی از خودروسازان برتر جهان از جمله تویوتا و هوندا بوده است.

دبیر کل هیئت سرمایه‌گذاری تایلند درباره مدل‌های هیبریدی گفت تایلند ظرفیت تولید کلیدی خودرو‌های هیبریدی را دارد و حمایت از تولید هیبریدی باعث حفظ تولید قطعات خودرو می‌شود. او معتقد است که این اقدامات ۵۰ میلیارد بات (۱.۳۹ میلیارد دلار) سرمایه گذاری خواهد کرد.

هیئت سرمایه‌گذاری تایلند گفت که مالیات غیر مستقیم در پنج سال برای سازندگان خودرو‌های هیبریدی که حداقل ۳ میلیارد بات (۱۱۱.۷ میلیون دلار سنگاپور) در چهار سال آینده سرمایه گذاری می‌کنند و شامل استفاده از قطعات داخلی می‌شود، کاهش می‌یابد. وسایل نقلیه همچنین برای واجد شرایط بودن به سیستم‌های پیشرفته کمک راننده نیاز دارند.

طبق گزارش رویترز، هفت خودروساز در حال حاضر از مشوق‌های ارائه شده هیئت سرمایه‌گذاری بهره می‌برند که چهار شرکت از ژاپن و سه خودروساز از چین هستند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا